Celkový počet zobrazení stránky

nedeľa 29. apríla 2012

Rebarborová, figová a karamelová zmrzlina

Konečne nastal ten čas, kedy písmenká "cool" v názve môjho blogu budú vysvetlené. Pôvodne mal byť môj blog iba o zmrzlinových receptoch a preto som slovíčko "cool" (chladný) použila ako spojku mužského tvaru môjho priezviska a prezývky (SASKO OLA).. Takže, keď sa nám konečne oteplilo, ponúkam Vám ďalšie zmrzlinové variácie:

Rebarborová zmrzlina:
Robila som ju takto:
4 stonky rebarbory som si očistila, nakrájala na menšie časti, zasypala 100 g cukru a zaliala 100 ml vody. Túto zmes som povarila na miernom ohni, až kým rebarbora nezmäkla a dala sa mi popučiť. Rebarboru som vliala do zmzlinovača spolu so 150 ml mlieka a 75 ml šľahačkovej smotany. Po 15-20 minútach som mala pripravenú vynikajúcu krémovú zmrzlinu kyselkavej chuti. 

Figová zmrzlina (Sladolad od smokve:):
Figy som si priniesla ešte z minuloročnej dovolenky od Sandry. Hneď po príchode domov som však na výrobu zmrzliny nemala čas, tak som figy len ošúpala a dala zamraziť. Až teraz prišiel ich čas. Figy (250 g) som si rozmrazila, spolu s cukrom (100 g) vymixovala a vliala do zmrzlinovača. Pridala som 100 ml šľahačkovej smotany a 130 ml mlieka. Zmrzlina chutila výborne, doplnená figovými zrniečkami ako bonus:) (inak, Chorváti sa veľmi čudovali, keď som im vravela, že tie figy, ktoré nám darovali použijem na zmrzlinu, vraj z fíg sa zmrzlina nerobí... :)

Robila som tiež karamelovú zmrzlinu, nakoľko v mojom repertoári ešte chýbala:
100 g cukru som si rozpustila v hrnci na miernom plameni, priliala som 100 ml vody a vymiešala hustý karamelový sirup. Po vychladnutí som ho vliala do zmrzlinovača spolu so 150 ml mlieka a 75 ml šľahačkovej smotany. 

Tu sú všetky, navyše s citrónovou:






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára