Celkový počet zobrazení stránky

sobota 21. apríla 2012

Veterníčky

Veterníčky som už skúšala robiť viac krát, no vždy bez úspechu. Raz vôbec nenarástli, na druhý krát boli tvrdé.... Až dnes vyšli tak, ako som si ich predstavovala:
V 250 ml vody som rozpustila 90 g tuku a osolila štipkou soli. Keď sa tuk rozpustil, primiešala som 140 g polohrubej múky a pol balíčka kypriaceho prášku do pečiva. Túto zmes som nechala vychladnúť a potom som primiešavala postupne celé vajíčka. Z cesta som pomocou cukrárskeho vrecka striekala na suchý plech ružičky a upiekla ich pri teplote 250 °C 5 minút a 10 minút pri teplote 180 °C. V rúre som mala tiež hrniec s vodou, aby sa mi vytvárala para a veterníky narástli. 

Ako plnku som použila vanilkový puding, mrazené maliny a šľahačku s tymiánom. 

Poleva je karamelová- karamel zriedený so šľahačkou. 

Dobrú chuť :)

Pripájam aj pozitívnu správu pre zainteresovaných a pozdrav- dnes sme prezuli Karmann a konečne sa vydá na cestu do lakovne ;)

3 komentáre:

  1. si šikulka, veterníčky sa ti krásne vydarili a aj foto, nádhera!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vdaka tvojmu komentaru som objavila tvoj blog a som tomu velmi rada :) zaradujem medzi toe, ktore sledujem ;) a veternicky su moje NAJ kolaciky, tieto tvoje su krasne a napad s malinami a tymianovou slahackou super.

    OdpovedaťOdstrániť