Celkový počet zobrazení stránky

sobota 12. mája 2012

Dnes na kávovú nôtu

Ako sa hovorí: "keď sa mám učiť, tak aj upratovanie je celkom fajn"... Takže som si včera v rámci prestávky od učenia poupratovala moju online kuchársku knihu. Našla som tam odložený recept na laskonky a hneď som vedela, čo dnes urobím. Vyšli mi takto:
Na "telá" laskoniek som použila:
3 bielky
150 g kryštálového cukru
50 g práškového cukru
100 g kokosu
Bielky som vyšľahala s kryštálovým cukrom na pevný sneh, ručne vmiešala strúhaný kokos s práškovým cukrom a pomocou šablóny som túto hmotu ponatierala na papier na pečenie. Vyšlo mi 40ks polovičiek laskoniek (20ks spojených) a piekla som ich pri cca 110-120 °C 30-40 minút. Laskonky som plnila kávovým krémom (vanilkový puding uvarený v 250 ml mlieka, vychladnutý, zmiešaný so 170 g masla a cca 8PL uvarenej kávy).
Okrem laskoniek vonia aj chutí kávou Kávová zmrzlina. Jej detailnejšie foto môžte nájsť v predchádzajúcich príspevkoch o zmrzlinách, no doposiaľ tu nie je recept. Robím ju klasicky, ako zatiaľ všetky- bez vajec. 
250 ml mlieka, 150 ml šľahačkovej smotany, 8 g rozpustnej kávy a 100 g cukru v zmrzlinovači vytvorí jemnú a chutnú zmrzlinku. Dobrú chuť!

4 komentáre:

  1. wau, tak tento recept nemá chybu, nádherné fotky a aj laskonky! A prajem veľa úspechov, držím palce! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A na ochutnávku, by som prišla hneď, ja zbožňujem sladkéééé :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďakujem pekne Yvett, verím, že po štátniciach budem mať viac času na blogovanie a sledovanie ďalších blogov.. ak nejaké laskonky zajtra zostanú, pošlem ich v pondelok kuriérom :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. perfekto :) Oči by jedli, no momentálne si ja môžem zahryznúť maximálne do zošita z matematiky :D

    OdpovedaťOdstrániť