Celkový počet zobrazení stránky

štvrtok 22. marca 2012

Bez raňajok ani krok - po druhý krát a nemenej chutne :)

Ponúkam vám svoj recept na sladké raňajky (a častokrát aj môj olovrant). Ide o zapekané ovsené vločky. Kedysi u nás niečo podobné chcela vyrobiť moja teta... ale nedopadlo to nejak slávne, pretože odvtedy sme vločky nepiekli. Až asi pred 3 mesiacmi, keď som podobný recept našla v časopise.. Mierne som ho upravila a odvtedy vločky zapekám do zásoby každý týždeň, keď máme rúru vyhriatu z iného pečenia. Na moju týždňovú spotrebu pripravujem zapekané ovsené vločky zo:

400g ovsených vločiek
50g masla
1 PL cukru
2 PL medu
2 ČL mletej škorice
za hrsť orechov

Maslo, cukor, med a škoricu uvedieme v hrnci na miernom plameni do tekutého skupenstva a odstavíme. Do tejto zmesi vsypeme a poriadne vmiešame vločky. Keď je každá vločka obalená v sladkom roztoku, vsypeme aj orechy. Môžu to byť vlašské, lieskové orechy, mandle... Chuti sa medze nekladú a takisto netreba obmedzovať ich tvar a množstvo. Prípadne možno pridať aj sušené ovocie alebo kokos. 

Zmes vysypeme na plech vystlaný papierom na pečenie a usušíme v rúre pri 180°C cca 10 minút. Necháme takto vychladnúť a nalámeme na kusy. 

Podávame obľúbeným spôsobom:
Dúfam, že už nikdy si nebudem musieť zapekané ovsené vločky kupovať, pretože tieto majú naozaj POROVNATEĽNÚ chuť. Vyskúšajte a budete vedieť porovnať aj vy!!! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára