Celkový počet zobrazení stránky

pondelok 19. marca 2012

Bez raňajok ani krok - po prvý krát

 Cestou z práce som sa síce zastavila na nákup, no pečivo som si v obchode nekupovala už celkom dávno. Doma-doma sme si zvykli piecť vlastný chlieb, ktorý okrem toho, že vydrží dlhšie čerstvý, je oveľa chutnejší a zdravší... V obchode som si teda nakúpila len nejaké syry a zeleninu s myšlienkami na domáci chlieb od maminy z minulého týždňa uložený v mrazničke. V mrazáku som však už nič nenašla.. Po skontrolovaní špajze bolo jasné- do obchodu sa nemusím vracať pre tie pečivové umeliny a predsa budem mať na druhý deň chutné raňajky! K receptu na rožky som sa dostala na vareche (ako inak...;). Urobila som ich zo štvrtinovej dávky, tento týždeň dám trochu menej oleja... takže:

250g hladkej múky
150ml mlieka
60ml oleja
20g droždia
1ČL cukru
1ČL soli

Cesto vymieste ručne, ide to veľmi rýchlo, nechajte trochu podkysnúť, vytvarujte rožky a tieto na plechu na papieri na pečenie nechajte nakysnúť na rožkovú veľkosť :) potrite vajíčkom, vodou, alebo ničím... a upečte vo vyhriatej rúre. Mne ich vyšlo z tejto dávky 6 vo veľkosti "veľkých rožkov" v obchodoch (nerátam tie miniatúrne tesco rožky). Rožky na fotke sú trochu nahnedlé, je to plynovou rúrou, ktorú príliš neovládam, preto som ich piekla z oboch strán :)

2 komentáre:

  1. Ňam Ňam, ako dlho a na akej teplote si ich piekla?
    Premýšľam, že prestanem kupovať predražené pseudo rohlíky z tesca.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mrkni do odkazu ;) 220°C, 10-12 minút... no tu v BA som ich robila od oka, tu na rúre nemáme stupne :D takže naplno a kým sa mi nezdali dostatočne upečené. doma som ich ešte nerobila, tak neviem podať presnejšiu informáciu.

    OdpovedaťOdstrániť