Celkový počet zobrazení stránky

streda 26. decembra 2012

Aj vy máte radi FIGY?

Kedysi som figy neznášala. Poznala som ich iba ako malý okrúhly balíček z obchodu, navyše neidentifikovateľnej chuti. Už pár rokov však dostávame domáce figy od našich priateľov z Chorvátska. Figy zo stromov, popod ktorými sa počas leta prechádzame, figy, ktoré po obratí domáci preperú v morskej vode a vysušia na slniečku, majú úplne inú CHUŤ. 

Dajú sa hrýzť len tak, prípadne len tak s čokoládou, dávame si ich do šalátu s kozím syrom, alebo z nich robíme vianočné figové guľky. 

Takto som ich robila minulý rok, tu vám ponúkam tohtoročnú verziu:

Na základe množstva fíg som sa rozhodla z nich odobrať "od oka". Svoj odhad som značne precenila, nakoľko to bola štvornásobná dávka pôvodného receptu, ale nebojím sa, že by sme guľky nezjedli. Takže verzia na cca 100 guličiek:

800g mletých sušených fíg
200g mletého maku
200g mletých orechov
6 PL medu
kardamóm alebo koreniny podľa vlastnej chuti

RUČNE ZMIESIŤ - GUĽKOVAŤ - (poliať čokoládou - nemusí byť) - MAŠKRTIŤ

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára